DesignMagazyn

Design

5 grzechów początkującego grafika

Opublikowane dnia .

5 grzechów początkującego grafika

Wstęp

Design

5 grzechów początkującego grafika

Opublikowane dnia .

Ten artykuł jest dla Ciebie – początkującego grafika. Powstał on na bazie własnych doświadczeń i obserwacji.

1. Nieznajomość podstaw

Miłośnicy różnych dziedzin mają tendencję do próbowania wszystkiego na raz. W przypadku grafiki wygląda to mniej więcej tak, że początkujący grafik chce zrobić branding wymyślonej firmy (w celach nabrania doświadczenia), nie znając żadnych reguł estetyki, ogólnie pojętego „dobrze-wyglądania”. Powód jest prosty – uczenie się takich zasad może być nudne i takim najczęściej jest, zatem ten etap jest pomijany i nasz laik zaczyna od razu od rzucenia się na głęboką wodę i bez skrupułów publikuje swoje „dzieło”.

Brak podstaw zawsze będzie ciągnął Twój poziom w dół, a Ty po pewnym czasie wrócisz do nauki kupując masę materiałów edukacyjnych.

2. Symptom publikacji natychmiastowej

To choroba większości osób, które zaczynają swoją „kreatywną przygodę”. Działa to w następujący sposób: pod wpływem nie-do-zmierzenia emocji i nie-do-zmierzenia zapału publikujemy wszystko co kończy się na „.jpg” i zostało wypuszczone z naszego Photoshopa. Nie ma sensu, by akurat w taki sposób sprawdzać czy idziesz w dobrą stronę – dopiero zaczynasz, tego i tak nie będziesz wiedział co najmniej przez najbliższy rok, może dwa, o ile kiedykolwiek rzucisz takie stwierdzenie.

3. Nadmiar treści

Mówi się, że mniej znaczy więcej – to jedna z tych sentencji na którą graficy nie parskają śmiechem, bo jest to rzeczywiście bardzo istotne założenie, natomiast dojście do tego etapu myślowego często trwa kilka lat. Osoby zaczynające swoją „designerską przygodę” mają tendencję do umieszczania ciągu tekstu na stronie głównej strony internetowej bez większego zastanowienia.

4. Brak konsekwencji

Konsekwencja to jedna z cech dobrego projektu. Poprzez konsekwentny projekt rozumiemy dzieło mające mnóstwo elementów o wspólnych cechach, które w ten sposób podświadomie komunikują się dając nam wrażenie niesamowitego monolitu.

5. Co to są wektory?

W jakim wymiarze zrobić logo? To jest jedno z tych pytań, które nigdy nie powinny się pojawiać. (ale na szczęście nie wylewają się one z ram forów graficznych) Jeśli czytasz to i nadal nie domyślasz się do czego zmierzam (Drogi Żółtodziobie) – logo nie powinno powstawać w Photoshopie z bardzo istotnego względu – jest to program przeznaczony do grafiki rastrowej, a nie wektorowej. Oznacza to co najmniej tyle, że Twoje logo zrobione w PS nigdy nie będzie większe niż rozmiar obszaru roboczego.

profile

Sebastian Cencyk

https://dribbble.com/scencyk

Grafik oraz pomysłodawca DesignMagazyn. Szczecinianin.