DesignMagazyn

Branding

Podsumowanie miesiąca – Styczeń

Opublikowane dnia .

Podsumowanie miesiąca – Styczeń

Wstęp

Branding

Podsumowanie miesiąca – Styczeń

Opublikowane dnia .
Styczeń upłynął nam pod wielkim hasłem rebrandingu, który zawsze jest ciekawym i dość przełomowym punktem na osi czasu dla każdej z firm. Mało jest zmian, które potrafią być tak ryzykowne dla dalszego rozwoju firmy. Niestety, nie dla każdego to ryzyko jest opłacalne, zobaczmy jak to wyglądało w ubiegłym miesiącu.

1. Nowe logo Poczty Polskiej

Poczta Polska chcąc zmienić swój wizerunek zaczęła od logo. Droga dobra, poprawna, wręcz książkowa.

Niestety, wydaje się że Poczta zaufała złym ludziom, którzy nie do końca rozumieją potrzeby i standardy designu w 2013 roku. Nie da się ukryć, że nowe logo jest troszkę… brzydkie? Wydaje mi się, że ktoś nie podołał zadaniu i nieco zagubił się w tym.

Ani sygnet, ani typografia nie porywają, nie wprowadzają nowej jakości. Nie chodzi mi tu o to, by kogokolwiek „obsmarować” w podsumowaniu pierwszego miesiąca roku, ale redesign starego logo poszedł w bardzo złą stronę i jak dla mnie nie ma tutaj mocnych argumentów, które stoją za tym projektem.

Coś, co mogłoby zasługiwać na pochwałę, to wygląd nowych placówek Poczty Polskiej. Są naprawdę przyjazne, szczególnie w zestawieniu z obecnymi, komunistycznymi klitkami.

Źródło: Poczta-polska.pl

2. Rebranding Platige Image

Geniusz – Moim zdaniem tym jest nowy wizerunek Platige Image. Polskie studio postprodukcyjne, które już od wielu lat zajmuje czołowe miejsce w swojej branży zmienia wizerunek, pokazując jak powinno wyglądać dobre logo oraz jak go używać.

Bardzo ciekawa interpretacja litery P, tworzy naprawdę mocne, solidne logo. Ostre kąty nadają charakteru, ale nie są dalekie regularnemu trójkątowi, przez co znak pozostaje elegancki i świetnie wpasowuje się w nurt minimalizmu.

Kolejnym punktem programu tego rebrandingu, który pnie go w górę hierarchii projektów ostatnich miesięcy to typografia. Użyto fontu United Sans Semi Condensed, który tworzy naprawdę zagrany duet z sygnetem. Oba te elementy łączy bardzo konkretne i techniczne podejście do designu. Font z kolekcji United wykorzystano także na stronie internetowej.

Można by jeszcze długo mówić o kolejnych elementach nowego wizerunku Platige Image, ale tym razem odsyłam do prezentacji na Behance, gdzie znajdziecie wszystkie szczegóły.

3. Wunderlist 2.0

Wunderlist od początku był bardzo dobrze zaprojektowany. Przyjemny i intuicyjny interfejs zapewniły mu czołowe miejsce w swojej kategorii aplikacji „to-do”. Całkiem niedawno zespół 6wunderkinder opublikował drugą wersję swojej aplikacji. I tym razem wszystko poszło tak jak powinno – powstały wersje na wszystkie urządzenia pozostając bardzo spójnym produktem. Pełny opis, zdjęcia i filmy znajdziesz na stronie 6wunderkinder.

4. Rebranding Getin Bank

Wróćmy jeszcze do rebrandingów. Tym razem Getin Bank postanawia zmienić swoją identyfikacje wizualną. Trzeba przyznać, że logo jest dość specyficzne – samo w sobie nie stanowi odrębnego dzieła, natomiast już ciekawiej prezentuje się w ramach materiałów promocyjnych. Strzałka przeciągnięta przez cały ekran lub billboard robi całkiem dobre wrażenie. Niestety font w logo nie zachwyca, a szkoda.

Już widać pierwsze materiały promocyjne w mieście więc sam rebranding nie skończył się na jednej informacji prasowej i chęcią bycia nowoczesną firmą zmieniającą logo jak konkurencja.

Dajcie znać w komentarzach czy o czymś nie zapomnieliśmy i jak podobają Wam się projekty z tego miesiąca!

Zdjęcie tytułowe pochodzi z serwisu Fotolia.pl

profile

Sebastian Cencyk

https://dribbble.com/scencyk

Grafik oraz pomysłodawca DesignMagazyn. Członek zespołu Adobe Community Professional. Pasjonat wszystkiego co ładne. Szczecinianin.

  • Nie wiem poprostu co mam myslec o tym nowym logo PP, poza tym ze jest obrzydliwe. Ktos kto je projektowal, nie tylko nie sprostal zadaniu ale rowniez kiepsko je rozplanowal. Trabka wyglada dla mnie jak bramkarz ktory puszcza gola.

  • Trochę smuci mnie fakt, że na blogu poświęconym projektowaniu, błędnie używa się słowa „czcionka” zamiast „font” (:

Zobacz komentarze (3) ...