DesignMagazyn

Branding

Logo Design Love: Zaprojektuj genialny logotyp! – recenzja

Opublikowane dnia .

Logo Design Love: Zaprojektuj genialny logotyp! – recenzja

Wstęp

Branding

Logo Design Love: Zaprojektuj genialny logotyp! – recenzja

Opublikowane dnia .
„Logo Design Love: Zaprojektuj genialny logotyp!” to moim zdaniem obowiązkowa lektura dla każdego, kto choć trochę wykazuje zainteresowanie około designowymi tematami. David Airey, czyli autor książki, doskonale rozumie temat projektowania logotypów i w równie dobry sposób dzieli się tym z innymi.

Wydanie

„Logo Design Love: Zaprojektuj genialny logotyp!” to zdecydowanie dobrze wydana książka. Tym na polskim rynku zajął się absolutny faworyt książek o specyfice poradnikowej – Helion. Bardzo dobry układ tekstu w stosunku do obrazków (najczęściej prezentujących logotypy) powoduje, że przyjemnie czytamy każdy kolejny akapit tekstu. Logo Design Love podzielone jest na części, a każda z nich zaczyna się czarną kartką, która podkreśla profesjonalizm wydania.

Treść

Ze względu na duże doświadczenie Davida, posługuje się on wieloma prawdziwymi przykładami relacji między klientem a projektantem. Bardzo ciekawie się czyta o tym, jak powstawało logo, które mamy okazje codziennie widzieć gdzieś w pobliżu. Trzeba przyznać, że czytając każdy akapit, wynosimy z niego konkretne informacje. Autor zdecydowanie nie leje wody przeciągając jedną myśl przez pół rozdziału – niczym w brazylijskiej telenoweli.

Podoba mi się konsekwencja w przedstawianiu każdego kolejnego omawianego projektu. Dzięki temu książka staje się spójna, a i czytelnik nie jest zdezorientowany. „Lekki” język Logo Design Love powoduje, że naprawdę szybko zlatuje czas przy czytaniu ów przewodnika po świecie projektowania logotypów.

Widniejące na okładce trzy pytania zdecydowanie zachęcają, by sięgnąć po konkretnie ten tytuł. Dlaczego? Może przytoczę te pytania:

  • Po czym poznać dobre logo?
  • Jak wycenić projekt?
  • Na co zwrócić szczególną uwagę przy projektowaniu logo?

Dla każdego projektanta te pytania są wyjątkowo trudne, ze względu na ich indywidualizm w stosunku do nas samych. Każdy designer może mieć własne zdanie na temat jakiegoś projektu, każdy może mieć swój sposób wyceny dzieła czy zwracać uwagę na różne szczegóły w procesie powstawania logotypu. Całe szczęście autor nie udziela konkretnej odpowiedzi na te pytania, daje jedynie wskazówki, dzięki którym możemy ustosunkować się do tych kwestii. Jest to bezpieczne posunięcie ze strony Airey’a, ale jednocześnie jedynie słuszne w przypadku takiej książki.

Książka oferuje bardzo dużo konkretnych porad, które nadają jej wielką ponadczasowość. Jest to zdecydowanie taki tytuł, po który należy sięgać regularnie, nawet po jego wielokrotnym przeczytaniu. To wielkie osiągnięcie ze strony autora – mamy nadzieję, że jedno z wielu jego wydań książkowych poświęconych designowi.

Reasumując

Uważam, że każdy kto ma styczność z designem, winien sięgnąć po Logo Design Love. Polskie wydanie nie odbiega od oryginalnego, co zdecydowanie poprawia wizerunek tytułu na tle wielu, które zostały zaniedbane przez swoich krajowych wydawców.

Konkurs – Wygraj książkę!

Dokładnie tak, jak w przypadku książki Abduzeedo – i tym razem oddajemy w Wasze ręce przedmiot recenzji. Co trzeba zrobić? To proste – Po pierwsze udostępniamy nasz profil na Facebooku, następnie w komentarzu napiszcie jaki logotyp jest waszym faworytem. Na odpowiedzi oczekujemy dwa tygodnie (do 29.10). Zwycięzcę wybierzemy informując go o tym drogą mailową. Do dzieła!

Logo Design Love Blog

profile

Sebastian Cencyk

https://dribbble.com/scencyk

Grafik oraz pomysłodawca DesignMagazyn. Członek zespołu Adobe Community Professional. Pasjonat wszystkiego co ładne. Szczecinianin.

Zobacz komentarze (7) ...